(Alweer) THUIS - Reisverslag uit Kockengen, Nederland van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu (Alweer) THUIS - Reisverslag uit Kockengen, Nederland van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu

(Alweer) THUIS

Door: Sandra en Christiaan

Blijf op de hoogte en volg Christaan en Sandra

31 Juli 2018 | Nederland, Kockengen

Hallo allemaal!

Zoals de titel het zegt... we zijn alweer thuis. Afgelopen zaterdagavond landden we veilig en wel op Schiphol na een lange vlucht. Het is wel weer wennen in Nederland ondanks dezelfde temperaturen is het klimaat heel anders. Van een vochtig klimaat in Thailand naar een droog klimaat in Nederland.

Vrijdag 27 Juli hebben we met de groep inclusief Sijmen, Annelies en de kinderen een fietstocht door Bangkok gemaakt. Dit deden we met een gids waarmee we midden door de stad zijn gefietst... door smalle straatjes, drukke markten, een moeras en we hebben stukken gevaren.
Wat ons opviel is dat het verschil tussen arm en rijk extreem goed te zien is in Bangkok (een stad van 11 miljoen inwoners!!). Eerst zag je oude, vervallen huizen op palen aan een vieze rivier en daarnaast stond een villa met een goed bijgehouden tuin. Overal zie je boeddhistische tempels en bij bijna elk huis staat er wel een mini-tempel waar men zelf offert.
Daarnaast zijn we nog in China Town geweest, een wijk in Bangkok waar het extreem druk was. Overal zag je mensen en op de weg stond een lange file. Erg apart om deel van al die mensen uit te maken, maar wel heel leuk om dat eens gezien te hebben!

Terugkijkend op de reis, is de reis een ervaring die we ons hele leven niet meer zullen vergeten! We hebben beide ontzettend veel geleerd, veel geleerd van God, mensen uit een andere cultuur, van elkaar maar ook hebben we veel tips gekregen om te zoeken naar Gods wil in ons leven. Bijvoorbeeld door gesprekken te hebben met mensen, familie of de kerk, maar ook met organisaties zodat het meer duidelijk wordt wat er bij ons past en wat er mogelijk is.

We vragen om gebed, voor het bovenstaande. En we houden jullie graag op de hoogte ;) Als de datum van de presentatie-avond bekend is zullen we het laten weten.

Nogmaals bedankt voor alle lieve appjes, kaarten en groeten. We vinden het super leuk dat er zoveel mensen met ons meeleefden, en geïnteresseerd zijn!

Liefs van ons

• 01 Augustus 2018 - 10:32

Riet Van Der Neut:

Jullie stuurde vaak een leuk verslag,
    dat was erg fijn !!