Chatturat en Na Dun - Reisverslag uit Chatturat, Thailand van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu Chatturat en Na Dun - Reisverslag uit Chatturat, Thailand van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu

Chatturat en Na Dun

Blijf op de hoogte en volg Christaan en Sandra

21 Juli 2018 | Thailand, Chatturat

Twee plaatsjes ergens in Isan (Isaan), het gebied waar veel mensen wonen die nog nooit van de Naam van Jezus hebben gehoord.

Hallo allemaal!
Super fijn dat zoveel mensen met ons meeleven door berichtjes en gebed! We voelen ons gesterkt!

Op dit moment is de groep is 3 groepjes gesplitst en is elke groep aar een ander dorpje afgereisd.
Sandra's groep verblijft tot en met zondagmiddag in Chatturat bij een gezin uit India. Zij werken al 9 jaar in Thailand en verwonderen zich over hun trouwe God. India is een goedkoper land dan Thailand waardoor het voor deze mensen ontzettend moeilijk was om rond te komen en zendeling te zijn. Gelukkig worden ze inmiddels ondersteund door OMF en daardoor worden ze o.a. financieel ondersteund door de GZB . Bid voor dit gezin, dat zij ook over een tijd in andere districten tot zegen mogen zijn voor de Thai, en opnieuw een kerk mogen planten.

Ook heeft onze groep een oud stel, beide boven de 75 jaar ontmoet. We zaten op de grond, tussen de straathonden en de insecten, maar dat valt allemaal weg als je deze twee oude mensen hoort getuigen over hoe groot hun God is, dat Hij naar hen omziet. Bid alstublieft voor deze oude mensen, en bid dat er meer mensen uit het dorp tot geloof mogen komen.

Christiaans groep verblijft bij Ewout en Gerjo in Na Dun. Samen met Ewout zijn ze naar een Thaise tempel geweest waar relikwieën opgeslagen liggen. Mensen knielen daar voor Boeddha , ook lopen ze 3 rondjes om het gebouw heen voor goed karma en ze geven geld geven aan de monniken. Al met al doet men er alles aan om maar goede werken te doen, maar ze zullen nooit op deze manier de eeuwige rust vinden. Bid alstublieft dat er in Thailand meer mensen tot geloof zullen komen en dat zij kunnen vertellen dat God geen goede werken verlangt maar geloof in Hem door Zijn Zoon Jezus. Bid dat God de angst verdrijft.

Zowel Christiaan als ik, hebben een boeddhistisch ritueel gezien waarbij een man van 20 jaar een monnik wordt. Dit wordt gedaan door in een optocht vanuit zijn woonhuis naar de tempel te lopen in een enorme stoet van familieleden en kennissen. De man zit als een soort heilige op een kar met allemaal bloemen en versieringen. De anderen lopen om en voor de kar en vieren feest. Daarnaast is er enorm harde muziek wat letterlijk door merg en been gaat. De hele groep werd er naar van, er hing een duistere sfeer waar Satan aan het werk was. Dit was geen fijn moment, maar wel een moment waarin we beiden beseften dat de nood in Thailand erg groot is. Men kent Jezus niet en vereren mensen en beelden maar ten diepste afgoden.

Verder hebben beide groepen evangelisatiemateriaal uitgedeeld in een dorp. Dit was bijzonder omdat mensen wel geïnteresseerd zijn, ze pakken het boekje aan en beginnen er meteen in te lezen! Bid dat God door deze middelen werkt en dat Zijn Geest de dorpen vervult.

Voor nu was dit het weer. We maken het beide goed, hebben veel indrukken maar zijn erg dankbaar dat we hier met de groep mogen zijn. Het eten is trouwens ook lekker maar soms net íéts te pittig, haha ;)

Een goede zondag gewenst!

Lieve groet van ons.

Voor elke dag een blog van de hele groep:
www.zendingsexpeditie.nl

• 21 Juli 2018 - 15:35

Ruth :

Wauw wat maken jullie veel mee, en dat jullie zoveel willen doen om.
    Die gemeentes daar het evangelie te verkondigen. Super veel plezier de dagen die jullie nog mogen invullen met evangelie en Gods zegen. Ik bid voor jullie

• 21 Juli 2018 - 15:52

Geurt Boele:

Mooie berichten en ook goede zondag.

• 23 Juli 2018 - 20:30

Pieter:

Mooi te lezen over jullie ervaringen.
    Krijgen jullie nog reactie op het evangelisatiemateriaal? Hoe communiceren jullie met de mensen? Zegen toegewenst in alle dingen

• 24 Juli 2018 - 03:14

Christaan En Sandra :

Ja! Christiaans groep had ge-evangeliseerd en de dag er na kwam er een vrouw in de kerk die het die dag daarvoor had gehoord:) dus dat is erg mooi! En verder communiceren gaat of met groeten, lachen, en als we wat willen zeggen dan is er altijd een persoon die Thais spreekt!