Nog maar 12 dagen en dan gaan we!! - Reisverslag uit Kockengen, Nederland van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu Nog maar 12 dagen en dan gaan we!! - Reisverslag uit Kockengen, Nederland van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu

Nog maar 12 dagen en dan gaan we!!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Christaan en Sandra

04 Juli 2018 | Nederland, Kockengen

(Hopelijk doet deze link het wel!
Kopieer en plak anders dit: www.christiaanensandra.waarbenjij.nu )

Hallo allemaal!

Weer even een update van ons.
Ondertussen tikt de tijd door en vliegen we al over 12 dagen naar Thailand. Maandag 16 Juli vertrekken we om 12:00 van Schiphol en komen we dinsdag 17 Juli om 7:00 aan in Bangkok. Het is daar 5 uur LATER dan in Nederland.

Afgelopen week kregen we een boekje binnen met alle reisinformatie daarin. Nu we die informatie hebben beginnen we er echt steeds meer in te krijgen omdat de dagindelingen erin staan maar ook groepjes, net even wat meer uitleg.

Verder zijn we langzaam maar zeker wat spulletjes aan het kopen en pakken, zoals wat medicijnen en zonnebrand maar ook praktische dingen als een wereldstekker en muesli-repen:)

Qua weer in Thailand, het is daar nu steeds rond de 35 graden... best wel heel warm. De luchtvochtigheid is 75% terwijl dat in Nederland nu 35% is... een heel verschil. We gaan het meemaken, maar warm is het zeker.

Onderaan de blog is de brief bijgevoegd die we als Hervormde Gemeente hebben geschreven, zodat u hem nog eens kunt lezen als u wil. De brief nemen Christiaan en ik mee en willen we geven aan de gemeenten in Thailand.

Dit was het voor nu! Als er nog vragen of opmerkingen zijn dan horen we het graag.

Wilt u bidden voor een goede reis en een behouden aankomst?

Liefs Christiaan en Sandra

--------------------------------------
BRIEF

Lieve broeders en zusters in het geloof,
Vanuit een christelijke gemeente in een klein dorp in Nederland, met de naam Kockengen, zenden wij jullie deze brief. Wij voelen ons betrokken bij de zending in Azië. We zijn allemaal geroepen om het Evangelie aan alle volken te vertellen zoals we dat lezen in Mattheüs 28:19. En wij bidden of God dit werk wil zegenen, zodat steeds meer mensen tot geloof mogen komen in de opgestane Jezus. Want wij geloven dat ér uiteindelijk een grote menigte, die niemand tellen kan, uit alle naties, stammen, volken en talen voor de troon van het Lam zal staan, wat staat in Openbaring 7:9. Wij vinden het bijzonder dat wij jullie op deze manier kunnen bereiken. Graag wensen wij jullie “de genade en vrede van God onze Vader en de Heere Jezus toe”, Filippenzen 1:2.
Elke zondag komen er in onze kerk ongeveer 320 mensen samen waarvan ongeveer 95 kinderen. In onze gemeente vinden een aantal activiteiten plaats. Zo is er een zondagsschool waar de kinderen samen komen om meer over de Heere Jezus te leren. Verder zijn er jeugdgroepen, Bijbelkringen, verenigingen voor mannen en vrouwen, er worden activiteiten voor gehandicapten georganiseerd en is er eens in de maand een bijeenkomst voor de ouderen- en alleenstaanden in de gemeente. Op zondag komt de gemeente twee keer bij elkaar. In de dienst zingen wij psalmen, horen we een preek en geven wij geld voor de plaatselijke gemeente maar ook voor de armen en zending.
Wij vinden het mooi dat in onze gemeente ouderen en jongeren gezamenlijk optrekken. Wij bidden voor elkaar of de Heere het gesproken woord door Zijn Heilige Geest wil zegenen. En dat mensen tot bekering komen. Vergeet nooit de tekst uit Jesaja 41:10: “Wees niet bevreesd, want Ik ben met u, wees niet verschrikt, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met Mijn rechterhand, die gerechtigheid werkt”. Wij bidden dat de tekst uit 1 Petrus 5:7 “Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor “’. Dat bidden wij ook voor jullie, broeders en zusters in Thailand. Met elkaar gemeente zijn, zijn wij door naar elkaar om te zien in vreugde maar ook in verdriet. Door elkaar te bemoedigen of te troosten door middel van een kaartje, elkaar te bezoeken en gebed. Wat ons één maakt als gemeente is het stil staan rondom Gods Woord maar ook samen zingen tot eer van God.
Als gemeente zijn wij erg benieuwd naar jullie als gemeente. Hoe jullie het gemeente-zijn ervaren en wat jullie één maakt.

Jongeren
Lieve jongeren en kinderen in Thailand. Wij als jongeren uit Kockengen willen jullie iets schrijven over onze gemeente maar ook willen we iets tegen jullie zeggen.
In onze gemeente zijn er veel activiteiten voor jongeren en kinderen. Zo is er Vakantie Bijbel Week. Een week waarbij ongeveer 100 kinderen samen komen, christelijk of niet-christelijk. Daar horen de kinderen een Bijbelverhaal, zingen ze liederen tot Gods eer en gaan ze knutselen. Verder komen de jongeren van 16-25 jaar op zondagavond samen. De vereniging heet Reflector. Zoals het licht schijnt op de Reflector, zo proberen wij Het Licht uit te stralen, het Evangelie uit te dragen. Op zo’n avond houden wij een Bijbelstudie, zingen we en ontmoeten wij elkaar. Hebben jullie ook bijeenkomsten als jongeren in de gemeente? Als dat er niet is, zouden jullie dat willen?
Wij als jongeren vragen ons nog een paar dingen af: Hoe is het om als jonge christen in Thailand te leven? Kunnen jullie het geloof uitstralen naar anderen om je heen? Als laatste: wij denken aan jullie en hopen dat jullie mogen groeien in jullie geloof maar dat ook mogen uitstralen naar anderen. Wij bidden voor jullie.

Gebed
Als gemeente in Kockengen zijn wij erg dankbaar dat de kerkgang in onze gemeente de laatste jaren toe mocht nemen. Dank God daarvoor. Er is namelijk in onze gemeente, en in Nederland, sprake van kerkverlating. Veel mensen buiten de kerk kennen God niet. Wij vragen jullie om gebed. Willen jullie alstublieft bidden voor ons en de andere gemeenten in Nederland? Dat er meer mensen tot geloof komen, de Heere Jezus mogen gaan volgen en in afhankelijkheid van Hem gaan leven? Een ander probleem in onze gemeente is dat jongeren de kerk verlaten. Wij vragen jullie ook hiervoor om gebed. Zodat wij, als gemeente, op een goede en juiste manier met jongeren omgaan, we eerlijk zijn en Gods woord op een oprechte manier uitleggen en vertellen. Bid dat er veel jongeren gaan geloven in Jezus zodat zij ook het Licht mogen uitstralen. Bid ook voor onze voorganger die de taak heeft om onze gemeente te leiden, zodat wij als kerk een eenheid worden in de Heere Jezus. Gebedspunten uit jullie gemeente en omgeving horen wij graag zodat wij specifiek voor jullie kunnen bidden.
Wij wensen jullie als gemeente in Thailand Gods zegen, kracht en liefde toe. Wij bidden dat de Heilige Geest jullie gemeente en omgeving werkt zodat er meer mensen in Jezus zullen gaan geloven, maar ook dat u zult groeien in uw geloof. God ziet al jullie zorgen, moeite en verdriet maar ook zeker de mooie en blijde dingen, vergeet dat niet. Lees Psalm 121 en onthoud wat daarin staat. Wij als gemeente, dragen jullie op in het gebed.

Wij zien graag een antwoord op deze brief tegemoet!
Een hartelijke groet vanuit de Hervormde Gemeente in Kockengen, Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christaan en Sandra

Hallo, Wij schrijven over onze reiservaringen! Veel plezier met lezen ;) Groetjes Sandra en Christiaan

Actief sinds 31 Jan. 2018
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 10041

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 28 Juli 2018

Zendingsexpeditie GZB - Thailand

Landen bezocht: