Wat zijn de vorderingen? + een interessante datum - Reisverslag uit Kockengen, Nederland van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu Wat zijn de vorderingen? + een interessante datum - Reisverslag uit Kockengen, Nederland van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu

Wat zijn de vorderingen? + een interessante datum

Door: Christiaan en Sandra

Blijf op de hoogte en volg Christaan en Sandra

29 Maart 2018 | Nederland, Kockengen

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat we van ons hebben laten horen maar dat betekent natuurlijk niet dat wij stil zitten.

Afgelopen vrijdagavond 23 maart zijn we bij Jeugdvereniging Eben-Haëzer II geweest. Hier hebben we het onderwerp 'Boeddhisme' besproken. Ongeveer 85% van de mensen in Thailand hangt het Boeddhisme aan en maar 1,1% is christen. Hieruit blijkt wel dat er heel veel mensen niet in de Heere Jezus geloven. Ook hebben we gesproken over twee problemen die erg groot zijn in Thailand. Namelijk het vereren van geesten en beelden. Zo hangen de Thai een rood t-shirt in de tuin als er iemand overleden is om het zich te beschermen tegen de 'kwade weduwegeest'. De duivel en zijn onderdanen hebben een grote invloed op de mensen in Thailand. Ook zijn we bij Eben-Haëzer I geweest. Hier hebben we kort over onze reis verteld en uitgelegd waarom wij naar Thailand gaan. Er was veel interactie en er waren heel veel vragen van de kinderen, superleuk!

Daarnaast hoopt de Vrouwenvereniging kaarten te gaan maken en schrijven. Wij zijn erg dankbaar dat deze vrouwen deze mooie taak op zich willen nemen. De mensen in Thailand zijn namelijk erg blij met een kaart. Wij zullen deze kaarten aan mensen geven wanneer we de gemeenten bezoeken!

- VOOR IN DE AGENDA! -
Op dinsdag 8 mei hopen wij in de Regenboog (Kockengen) een zendingsavond te organiseren om te vertellen over onze reis. Op deze zendingsavond zullen we ook bepaalde vragen beantwoorden die gesteld zijn op de vorige zendingsavond. Ook hopen we als gemeente iets voor de gemeente in Thailand te maken..... wat dat is blijft nog even geheim!
---> Deze avond begint op 19.30 en zal tot ongeveer 21.00 duren. Komt u, kom jij ook? We zouden het heel leuk vinden als er veel kinderen en jongeren aanwezig zijn! Iedereen van harte welkom!

Wilt u bidden voor de Thai, dat God door Zijn Geest hen zal bevrijden van de macht van de duivel? Ook dat de zendingswerkers kracht zullen ontvangen om hun werk te doen en vrucht zullen dragen?

Liefs van ons

Over de GZB - Zendingsexpeditie:
De Hervormde Kerk in Kockengen ondersteund een project van de GZB, genaamd: Zendingsexpeditie Zuidoost-Azië. (http://zendingsexpeditie.nl/)
Waarom in Zuidoost-Azië? In dat gebied zijn erg veel onbereikte mensen, mensen die nog nooit over de liefde van God hebben gehoord