Hoe ziet de reis naar Thailand eruit? - Reisverslag uit Kockengen, Nederland van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu Hoe ziet de reis naar Thailand eruit? - Reisverslag uit Kockengen, Nederland van Christaan en Sandra - WaarBenJij.nu

Hoe ziet de reis naar Thailand eruit?

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Christaan en Sandra

20 Februari 2018 | Nederland, Kockengen

Hallo allemaal,

De tweede nieuwsbrief/blog alweer!
In dit verslag willen wij vertellen wat het programma voor de reis is.

Het programma:

16 juli Vertrek uit Amsterdam
17 juli Aankomst | introductie Thailand in OMF Bangkok house
18+19 juli Khao Yai natuurpark
20 juli Richting Isaan | opsplitsen in 3 groepen en naar een
zendingswerker.
21+22 juli Kerkplanting, meekijken met een lokale zendingswerker.
23 juli Voorbereiding evangelisatie in Manchakhirie
24+25 juli Evangelisatie
26 juli Terug naar Bangkok | hotel in de stad
27 juli Bangkok, fietstocht door de stad maken.
28 juli Terugreis (aankomst zaterdagavond in Nederland).

Op de eerste foto die bijgevoegd is, is te zien hoe onze reis ongeveer zal zijn. We hopen de reis in Bangkok, de hoofdstad van Thailand, te beginnen. Daar zullen we overnachten in het gastenhuis van OMF, een organisatie waarbij de GZB ook hoort.
Daarna hopen we naar het Khao Yai natuurpark te gaan. Dit park schijnt erg mooi te zijn en daar hopen we dan ook van de natuur te genieten maar ook zullen we daar veel Bijbelstudie doen. We zullen ook in dit park overnachten! Op de tweede tot en met de vierde foto is een klein beetje te zien hoe het natuurpark eruitziet!
Hierna zullen we onze reis vervolgen naar Isaan, een groot maar arm gebied bovenin Thailand (vermeldt op de vijfde foto). In dit gebied zal de groep opgesplitst worden in drie groepen, elke groep gaat naar een lokale zendingswerker. De reden hiervoor is dat de gemeenten daar klein zijn. Wanneer er dan een groep van 15 mensen zo'n gemeente bezoekt kan de echte sfeer van die gemeente niet geproefd worden. Christiaan en ik zullen beide in een andere groep ingedeeld worden en tijdens deze dagen beide andere ervaringen opdoen. Beide zullen we dus ook met een andere zendingswerker meegaan.
Na deze dagen in Isaan zullen we naar Manchakhirie gaan waar we met de groep een evangelisatieactiviteit zullen bedenken en uitvoeren. Daarna hopen we alweer terug naar Bangkok te gaan om nog een fietstocht door de stad te maken. Hiermee zullen we veel van de miljoenenstad zien en de sfeer meemaken!
Na dit alles zullen we (helaas) terug naar Nederland gaan met hopelijk heel veel mooie en bijzondere verhalen en ervaringen!

Wilt u/jij bidden voor de zendingswerkers in Thailand? Bidden dat er mogelijkheden komen om met mensen over de Heere Jezus te spreken?

Zijn er vragen of opmerkingen? Laat het dan weten in een reactie!

Lieve groetjes van Christiaan en Sandra

Over de GZB - Zendingsexpeditie:
De Hervormde Kerk in Kockengen ondersteund een project van de GZB, genaamd: Zendingsexpeditie Zuidoost-Azië. (http://zendingsexpeditie.nl/)
Waarom in Zuidoost-Azië? In dat gebied zijn erg veel onbereikte mensen, mensen die nog nooit over de liefde van God hebben gehoord.